Monday 15 December 2014

Ninoninonino no title~

Assalamu'alaikum and ni hao~ anyeong~

Times please fly fast! ehh??
hahaha.. the reality that I'm facing right now! the terrible homesick! I miss my mom,my dad,my brohh my sis,my BIL..and my future niece or nephew.. ohh my..seriusly rindu sangat2.. sebenarnye tak ada idea nak post apa2 pun..just rindu nk post blog..*boleh plak macam ni kan?*
yup.. there was a lot of things happened this semester.. I was like a zombie before.. betol! tapi tak adalah seteruk zombie kampung pisang! kikiki.. tapi nahas jugak la..

okay! dah lari tajuk.. sebenarnye nak cerita pasal masalah kulit muka sebenarnya..problem kirah ialah muka kirah jenis oily.. before this guna one of product yang ummi suggest..and the product bagus dengan kulit muka ummi..but not for me.. so I'm story to my roommate about the problem then..my roomate suggest....... *dungdungdung* *bunyi gendang tu*~

tadaaa.. DNARS set jerawat!~
yupp.. my first ever try a set.. at first takut sangat nak guna..then my roommate courage me to try.. and pakai laa.. alhamdulillah.. I'm in love with the magic day cream! Best sangat sebab tak berminyak kalau pakai. and jerawat makin kurang.. However~ suddenly one day! beberapa jerawat naik..macam cendawan lepas hujan.. *entah betul ke tak,lantaklaa*.. sebabnye? haaa.. padan muka.. sapa suruh makan kacang..dah tahu kena pantang..makan jugak.. kalau sikit2 xpelaa..ni haa.. satu bekas..padan muka..

tapi.. alhamdulillah.. makin kurang dah bekas jerawat tu sekarang..walaupun masih lagi banyak..tapi still..kurang dari dulu..and muka rasa segar je.. sabun dia lak..wangi sangat..

okayh! one of the target to achieve this coming 2015.. flawless face! insyaAllah.. kalau muka kotor..nak present kat dalam kuliah pun rasa tak yakin.


Ohhh... jom tukar topik..
okay..nak cakap pasal Mandarin pula..
the improvement that I get since attend Mandarin I class..
Kirah dah blh faham a few words yang chinese friends guna.. See.. It's an advantage for me because I can learn by hearing too..hahaha..poyos~  and I know a few chinese song that sang by local chinese singer..  and chinese song too..

I'm a Shilalas too.. unofficial laa.. eh? pulakk..hahaha.. sebab tak kenal sangat kot..
tapi best kalau dapat jumpa k.shila.. huuu~

oklahh.. dah.. esk nak post lagi! kot..haha..

daa~ xiawu hao..
kimkirah

No comments:

Post a Comment