Friday 1 January 2016

Happy New Year! 2016

Assalamu'alaikum and Hello!

Sebenarnye nk update blog First January 2016. but I forgot and alarm bunyi suruh update blog pkul 11,58 malam.. hahahaha.. *tepuk dahi*.. silap timing daa~

So tak pe..First of all, sebenarnye kirah x de modal nak cakap.. but since sekarang dah pukul dua pagi and today is January 2nd ,2016.  Idea yang terfikir nak cakap ialah my new obsesssion which is decorate my planner!!!

Err..my planner book is not as good as other planner books but what can I say it is 100% DIY...okay No! it's like 97%?! Yeah! haha.. 98% is better to say than 100%.. because it is the term of "Lacking 2% planner book for 2016"..hahaha.. so here I present my planner..

actually it is called lack 2% because the book itself I bought it at IOI Mall-Daiso in my trip to KL on May last year.. *it seems still awkward to called 2015 last year* you know what I feel,right?

nothing deco at outside..^3^
2016 presenting kim kirah plain planner

here is the second week of January


ignore the svt logo that are basically messed handwriting..
but do i look like I care? *flip hair* hahahaha..


Actually my planner is quite plain right? You wanna know why? because I was plan to print BTS and Seventeen logo to put it in this Planner.. but my printer is running out of ink...hahshahaa
If you guys can look.. I did my planner in weekly basis because I already have the monthly basis from other academic planner..

Rasa-rasa korang pun boleh buat sendiri ni.. yang pasti kena creatif laa.. rajin-rajin la tengok video kat Youtube pasal decorating planner. banyak omputeh foreigner bagi tutorial.. siap ad yang blh 100% DIY.. seriously.. tapi kalau nak buat sendiri lagi senang..

Cara-caranye. *macam nak memasak la plak*
1. Take A4 paper, enough for 12 months planning for 2016.
2, Lipat dua macam lipat buku tu.
3. Letak pemadam kat dalam then staple dari belakang guna stapler. (sebelum stapler letak kertas warna yang keras sikit kat luar sebagai cover page)
4. Then, yang hujung2 kertas jadi x sama kan?potong jeeee..hehe..
5.Decorate and Done!

Ni instruction je.. x de gambar..haha.. tapi ni memang yang jenis betul-betul simple tau! dan sangat senang..

Oh yeahh.. untuk decorating..korang boleh tengok youtube  search draw doodle.. comel je cartoon tu.. boleh print and tampal dalam planner korang..cantik+comel... percaya lahh.. confirm suka punya.. *Percayalaaaaaaaaaaaaaaaa~~ Kasih mu lama tersulam.... krik krik krik.. maaf tak ingat lirik.. lagu Siti siot,legend songs~*

So, this whole day I was just decorating my 2016 planner.
And Yes, dalam planner ni selain plan korang sepanjang tahun ni.
boleh juga masukkan section:
1. Personal Goals 2016 - (et : lost weight by 20kg this year)
2. Health Goals (reduce headache)
3. Wishlist (barang-barang yang nak beli sebelum 2016 berakhir dan sebagainya)
4. Movies or Drama that you wanna watch. (Dilwale contoh nye,, maaf sis tak tengok lagi)
5. Foods that must try. (Subway, Miss Anne, Snogurt and et.)
6. Books that recommended to read. (Tribulasi 365, Diagnosis etc.)
7. Places that have to go. (Japan,Korea or other places) *kalau nak lagi specific bahagi 1 bahagian local trip, satu bahagian international trip).
Hehe.. Thats all for this entry.

Haa.. before I end this entry.. Kafad update blog~~~ hahaha.. go and check her blog..kat Insta Kafad ada link blog.

No comments:

Post a Comment